Sociální služby
Sociální služby

Centrum pro dítě a rodinu Valika poskytuje rodinám v nepříznivé sociální situaci sociální službu: Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi.

O jaké služby jde?

Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  • pracovně výchovná činnost s dětmi,
  • pracovně výchovná činnost s dospělými – např. podpora a nácvik rodičovského chování, včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních,
  • nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
  • zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí – např. příprava do školy,
  • zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři, na zájmové aktivity a doprovázení zpět.
Sociálně terapeutické činnosti
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • pomoc při obstarávání běžných záležitostí – poskytnutí informací přispívající k řešení aktuální situace (např. v problematice výchovy, rodinných vztahů, bydlení, vzdělávání dětí, pracovního uplatnění apod.), doprovod rodiče/ů (rodičů s dětmi) v situacích, kdy se cítí nejistí nebo mají komunikační potíže,
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – usnadnění  problematického kontaktu dítěte a jeho rodiče/ů s příp. poskytnutím asistence při předávání či kontaktu rodiče/ů s dítětem.

Komu je služba poskytována aneb Cílová skupina:

Služba je poskytována rodinám s alespoň jedním dítětem ve věku do 18 let. Službu lze rovněž poskytnout rodině (rodiči), ze které byly děti odebrány, a která usiluje o jejich návrat.

Kdy jsou vám pracovnice k dispozici aneb Provozní doba:

pondělí a středa 8:00 – 17:00,

úterý a čtvrtek 8:00 – 16:00,

pátek 8:00 – 14:00,

Jindy dle předchozí domluvy zájemce o službu/klienta se sociálním pracovníkem. Kdyby to šlo udělat nějak přehledněji třeba po dnech, bylo by to super, než jeden souvislý text.

Jak je služba poskytována?

Služba je poskytována v terénní formě, tj. v přirozeném sociálním prostředí uživatele, zpravidla v místě bydliště

Kapacita služby: maximální okamžitá kapacita služby je stanovena na 6 klientů.

Vedoucí sociální služby: dočasný zástup Petr Najman, najman@valika.cz, 739 695 396

Kolik mě bude služba stát?

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi jsou poskytovány klientům bezplatně díky finanční podpoře Karlovarského kraje (www.kr-karlovarsky.czwww.zivykraj.cz) a dalších subjektů uvedených na této stránce.

Jednání se zájemcem
Není volná kapacita
Odmítnutí zájemce

Jak vypadá jednání se zájemcem?

Zájemce o službu nás může kontaktovat sám, nebo na nás dostane doporučení od orgánu sociálně-právní ochrany dětí, ze školy nebo dalších organizací.

Se zájemcem o službu je dohodnut termín schůzky, a to osobně, telefonicky nebo elektronicky.

 Při vstupním rozhovoru

  1. Pracovník Valiky se představí (předá vizitku), vyjasní svoji roli, roli organizace a nabízené služby (předá informační leták a pro informování využívá rovněž Regionální kartu sociálních služeb)
  2. Pracovník Valika zmapuje situaci zájemce o službu, jeho aktuální potřeby, přání, problémy, s nimiž přichází. Tyto informace zanese do formuláře o prvním kontaktu. Pakliže pracovník zjistí, že nabídka činností sociální služby neodpovídá potřebám zájemce, doporučí mu jinou sociální službu nebo instituci a předá potřebné kontakty.
  3. Pakliže se po vyhodnocení získaných informací ukáže, že zájemce splňuje předpoklady pro to, aby se mohl stát naším klientem, jsou s ním naplánovány další kroky, a to zejména uzavření písemné Smlouvy o poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi.

Všechny informace o službě jsou zájemci poskytovány s ohledem na jeho situaci a možnosti vnímat a chápat. Je důležité, aby zájemce o službu z předložených informací poznal, zda služba naplňuje jeho potřeby a mohl se informovaně rozhodnout, zda ji využije či nikoli.

Co když nemáme volnou kapacitu?

V případě, že z kapacitních důvodů nemůžeme v danou chvíli uzavřít se zájemcem o službu Smlouvu o poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi, je zájemce (v případě, že s tímto postupem souhlasí), zařazen do evidence žadatelů o sociální službu, která je vedena v elektronické podobě.

Jakmile se kapacita uvolní, žadatel o sociální službu je kontaktován, zda trvá jeho zájem o poskytování sociální služby a v případě, že ano, je s ním domluven další postup.

Kdy můžeme zájemce o službu odmítnout?

Valika může odmítnout zájemce o službu z těchto důvodů:

  • neposkytujeme sociální službu, o kterou zájemce žádá,
  • nemáme dostatečnou kapacitu pro poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá,
  • neposkytujeme sociální službu osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, jež byla vypovězena v době kratší než 6 měsíců před novou žádostí o poskytnutí služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.