O jaké služby jde?
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- pracovně výchovná činnost s dětmi,
- pracovně výchovná činnost s dospělými – např. podpora a nácvik rodičovského chování, včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních,
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
- zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí – např. příprava do školy,
- zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři, na zájmové aktivity a doprovázení zpět.
Sociálně terapeutické činnosti
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při obstarávání běžných záležitostí – poskytnutí informací přispívající k řešení aktuální situace (např. v problematice výchovy, rodinných vztahů, bydlení, vzdělávání dětí, pracovního uplatnění apod.), doprovod rodiče/ů (rodičů s dětmi) v situacích, kdy se cítí nejistí nebo mají komunikační potíže,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – usnadnění problematického kontaktu dítěte a jeho rodiče/ů s příp. poskytnutím asistence při předávání či kontaktu rodiče/ů s dítětem.
Komu je služba poskytována aneb Cílová skupina:
Služba je poskytována rodinám s alespoň jedním dítětem ve věku do 18 let. Službu lze rovněž poskytnout rodině (rodiči), ze které byly děti odebrány, a která usiluje o jejich návrat.
Kdy jsou vám pracovnice k dispozici aneb Provozní doba:
pondělí a středa 8:00 – 17:00,
úterý a čtvrtek 8:00 – 16:00,
pátek 8:00 – 14:00,
Jindy dle předchozí domluvy zájemce o službu/klienta se sociálním pracovníkem. Kdyby to šlo udělat nějak přehledněji třeba po dnech, bylo by to super, než jeden souvislý text.
Jak je služba poskytována?
Služba je poskytována v terénní formě, tj. v přirozeném sociálním prostředí uživatele, zpravidla v místě bydliště
Kapacita služby: maximální okamžitá kapacita služby je stanovena na 6 klientů.
Vedoucí sociální služby: dočasný zástup Petr Najman, najman@valika.cz, 739 695 396
Kolik mě bude služba stát?
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi jsou poskytovány klientům bezplatně díky finanční podpoře Karlovarského kraje (www.kr-karlovarsky.cz, www.zivykraj.cz) a dalších subjektů uvedených na této stránce.
Jak vypadá jednání se zájemcem?
Zájemce o službu nás může kontaktovat sám, nebo na nás dostane doporučení od orgánu sociálně-právní ochrany dětí, ze školy nebo dalších organizací.
Se zájemcem o službu je dohodnut termín schůzky, a to osobně, telefonicky nebo elektronicky.
Při vstupním rozhovoru
- Pracovník Valiky se představí (předá vizitku), vyjasní svoji roli, roli organizace a nabízené služby (předá informační leták a pro informování využívá rovněž Regionální kartu sociálních služeb)
- Pracovník Valika zmapuje situaci zájemce o službu, jeho aktuální potřeby, přání, problémy, s nimiž přichází. Tyto informace zanese do formuláře o prvním kontaktu. Pakliže pracovník zjistí, že nabídka činností sociální služby neodpovídá potřebám zájemce, doporučí mu jinou sociální službu nebo instituci a předá potřebné kontakty.
- Pakliže se po vyhodnocení získaných informací ukáže, že zájemce splňuje předpoklady pro to, aby se mohl stát naším klientem, jsou s ním naplánovány další kroky, a to zejména uzavření písemné Smlouvy o poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi.
Všechny informace o službě jsou zájemci poskytovány s ohledem na jeho situaci a možnosti vnímat a chápat. Je důležité, aby zájemce o službu z předložených informací poznal, zda služba naplňuje jeho potřeby a mohl se informovaně rozhodnout, zda ji využije či nikoli.
Co když nemáme volnou kapacitu?
V případě, že z kapacitních důvodů nemůžeme v danou chvíli uzavřít se zájemcem o službu Smlouvu o poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi, je zájemce (v případě, že s tímto postupem souhlasí), zařazen do evidence žadatelů o sociální službu, která je vedena v elektronické podobě.
Jakmile se kapacita uvolní, žadatel o sociální službu je kontaktován, zda trvá jeho zájem o poskytování sociální služby a v případě, že ano, je s ním domluven další postup.
Kdy můžeme zájemce o službu odmítnout?
Valika může odmítnout zájemce o službu z těchto důvodů:
- neposkytujeme sociální službu, o kterou zájemce žádá,
- nemáme dostatečnou kapacitu pro poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá,
- neposkytujeme sociální službu osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, jež byla vypovězena v době kratší než 6 měsíců před novou žádostí o poskytnutí služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Důležité informace pro naše klienty, zájemce a veřejnost
- Záznam v Registru poskytovatelů sociálních služeb
- Rozhodnutí o registraci soc. služby (právní moc 30.12.2024)
- Popis realizace poskytování sociální služby
- Regionální karta sociálních služeb (oblasti a potřeby, které lze v rámci SAS řešit)
- Informace pro klienty o možnostech podávání stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby (nepovinný formulář pro stížnosti; pdf – sq7)
- Informace o poslání, cílech, zásadách a cílové skupině sociální služby (pdf – sq1)
- Informace o místní a časové dostupnosti služby (pdf – sq 11)
- Informace o nouzových a havarijních situacích (pdf – sq 14)

